Termografi – Derfor er termografi en sikker måte å behandle etter

Alle med en medisinsk utdannelse vet at et betent område i kroppen er varmt. Men dersom området er kaldt på termografibilde kan det ikke være betent. Da er det mangel på blodgjennomstrømning. Mange får skrevet ut betennelsesdempende medisiner til verkende muskler og ledd, og i de mange tilfeller vil et termografibilde vise dersom dette er feil.

Derfor er termografi et nyttig instrument som raskt og uten noen bivirkninger gir en oversikt over kroppens blodgjennomstrømning. Termografibildet viser også hvilket område på kroppen som kroppen selv sier er problemområde; Verkende ben kan vise seg å ha problemområde midt i ryggen. Verkende armer kan ha problemområde i nakken. Vi setter inn behandlingen der kroppen viser at den vil ha det.

I Norge er fortsatt termografering lite kjent blant leger. Som så mye annet innen alternativ medisin, har travsporten allerede tatt det i bruk. Et termografibilde vil avsløre om en muskel/ledd er betent eller ikke. I dag er det mange som får medisin mot betennelse som ikke er der.

Indre organer som er i ubalanse kan også sees på et termografibilde. Grunnen er så enkel at også indre organer påvirker våre muskler. En dårlig fordøyelse kan gi smerter både mellom skulderbladene, på skuldre, armer og gi hudproblemer. Blæreproblemer kan bl.a gi smerter langs hele ryggraden, isjassmerter, hodeverk og øyeplager.

termografi_bryst
Et optimalt termografisk bilde av kroppen skal være symmetrisk. Derfor – i usymmetrien kan en avsløre hvor og hvilke organer som trenger å styrkes.
Bildet til over venstre har en usymmetri over hjertet. Etter fem behandlinger viser nytt bilde tydelig større symmetri, og pasienten føler seg mye bedre.

Gjennom vår behandling er det nettopp det vi gjør, styrker kroppen til å lege seg selv. Alle er nok enige i at det kroppen selv kan lege, er den beste måte å bli leget på.